De Historische Vereniging Voorburg is trots onderdeel vanELV logo logo rgb 001

Zwarenstein A 140 stolpersteine geplaatst

Maandag 3 oktober worden 40 stolpersteine geplaatst. Voor tien woonhuizen in Voorburg worden op 3 oktober 40 Stolpersteine in de stoep geplaatst. In deze huizen woonden Joodse families die in de Tweede Wereldoorlog gedeporteerd zijn naar vernietigingskampen van de nazi’s. Totaal 234 Joden uit Voorburg en Leidschendam zijn in de oorlog omgekomen.

IMG 0088Anne Jacobs Erelid!

Tijdens de Algemene ledenvergadering werd met grote bijval van alle aanwezigen Anne Jacobs door het bestuur benoemd tot erelid van de Historische Vereniging Voorburg. Anne heeft zich 25 jaar onafgebroken ingezet voor de vereniging als redactielid van ons periodiek Historisch Voorburg. Chapeau.

Pilgrim FathersLedenlezing Pilgrim Fathers

Voorburg 400 jaar terug, zichtbaar gemaakt
Op donderdagavond 22 september om 20 uur presenteert  de Historische Vereniging Voorburg een bijzondere lezing, in de Koningkerk, Bruinings Ingenhoeslaan 4, Voorburg.

trekvaartAlgemene ledenvergadering 2022 | 9 juni Voorhof

De stukken voor de Algemene ledenvergadering staan klaar. We hopen onze leden weer te mogen verwelkomen. Kijk bij documenten onder jaarverslagen en nieuwsbrieven

Poster voorstellingSpinoza in Voorburg

Boek en voorstelling 19 mei in Oude Kerk van Voorburg

De Historische Vereniging Voorburg presenteert haar nieuwe boek : Spinoza in Voorburg, opgeluisterd met de solo theatervoorstelling ‘Spinoza geeft een lezing!’ in de oude kerk aan de Herenstraat in Voorburg.

Lees meer...

KadotipTip: geef een HVV-boek!

De feestdagen komen er weer aan. Geef een boek van de Historische Vereniging Voorburg cadeau. De rijke verhalen over de geschiedenis van Voorburg zijn mooie cadeaus voor je familie, vrienden of jezelf. Mooi geïllustreerd met vaak unieke afbeeldingen. Een feest van herkenning en ontdekking. Deze decembermaand: 10% extra korting.

Stolpersteine140 Stolpersteine geplaatst

Voor twaalf woonhuizen in Voorburg en een woning aan de Westvlietweg in Den Haag zijn op 4 oktober 40 Stolpersteine in de stoep geplaatst. In de huizen woonden Joodse families die in de Tweede Wereldoorlog gedeporteerd zijn naar vernietigingskampen van de nazi’s.

170909 open monumentendagVKOpen Monumentendag 2021

Op 11 september 2021 is het weer Open Monumentendag. Er is weer een mooi programma samengesteld.

De Historische Vereniging Voorburg zal zoals gebruikelijk de hele dag aanwezig zijn in haar stand bij de Oude Kerk aan de Herenstraat.

Lees meer...

SchattenAandevlietWandel en fiets langs erfgoed

De Historische Vereniging Voorburg maakt samen met zo’n 20 andere verenigingen, stichtingen en erfgoedlocaties deel uit van het Erfgoedpodium Leidschendam-Voorburg, dat onlangs een prachtige brochure met de titel Schatten aan de Vliet heeft uitgebracht.