Jubileum 30 jaar HVV

Op 23 november 2023 hebben we een mooie afsluiting van ons 30 jarig jubileum gevierd in de Oude Kerk aan de Herenstraat. Het aantal bezoekers overtrof alle verwachtingen, er waren nauwelijks nog zitplaatsen vrij. We ontvingen leden, relaties en ook burgemeester en wethouders.
Na ontvangst met koffie werd de avond geopend door de voorzitter van de HVV. De spreker van de avond cultuurhistoricus prof Herman Pleij wist de zaal te boeien en vermaken met een uiteenzetting over het belang van historie en historische verenigingen. Na de pauze konden de bezoekers in gesprek met Herman. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om het belang van de nationale identiteit en de ontwikkeling van het vrijheidsbegrip te behandelen. Vooraf en na afloop was er live muziek, door een virtuoos jazz trio. Na afloop was er tijd om elkaar beter te leren kennen en te genieten van een drankje en een hapje.
Het was al met al een hele mooie avond. We zien met vertrouwen de komende 30 jaar tegemoet.
De avond werd mede mogelijk gemaakt door een genereuze bijdrage van Bruyn en Tak makelaardij. Een aantal jongeren zorgden als maatschappelijke stage voor de garderobe, de drankjes en het opzetten van afbreken van de tafels. Alle vrijwilligers bedankt!

Ontvangst
Jacques en Ronald
Herman Pleij met koffie
Voor de show